Press

Är du journalist och har frågor om Handels eller vill komma i kontakt med våra företrädare? Ring vår pressjour på 010-450 89 80. Pressjouren är öppen måndag-fredag. Du kan också mejla till press@handels.se.

Våra senaste pressmeddelanden:

• 2022-11-16Pressmeddelanden

Anställda på Söder Sportfiske får kollektivavtal

Söder Sportfiske AB i Stockholm tecknar kollektivavtal, både för lagret och butiken. Därmed får de anställda samma löner och villkor som andra handeln. För en vecka sedan varslade Handels om att lägga ner arbetet på Söder Sportfiskes lager i Årsta, Stockholm, från den 21 november, om inte företaget tecknade kollektivavtal. De anställda ville ha samma löner och ersättningar som andra i branschen. Nu är det klart att Söder Sportfiske går med i arbetsgivarföreningen Svensk Handel och tecknar Svensk Handels kollektivavtal. Det innebär att de anställda i butiken på Södermalm i Stockholm får

• 2022-11-10Pressmeddelanden

Annelie Karlsson tar plats i Handels förbundsledning

Annelie Karlsson, tidigare gruppledare i riksdagen för Socialdemokraterna, tar plats i Handelns verkställande utskott, VU. Hon valdes igår kväll av Handels förbundsråd till posten som andre vice ordförande. ”Jag är glad och stolt över att kunna välkomna Annelie Karlsson tillbaka till Handels som andre vice ordförande. Hon tillträder posten med en lång erfarenhet från politiken och med viktig kompetens som kompletterar mig och vice ordförande Martin Nyberg på ett alldeles utmärkt vis. Det känns otroligt bra att vi nu är en fulltalig förbundsledning igen," säger Linda Palmetzhofer,

IF Metall Bergslagen, Fagersta hedersomnämnt som handelns bästa arbetsplats

Motiveringen lyder "Ett sammansvetsat gäng med högt i tak och humor, som ställer upp och hjälper varandra. En öppen dialog mellan klubb och arbetsgivare löser problemen och gör att samarbetet flyter på. Arbetsmiljön är i fokus hos IF Metalls avdelning 13, som får ett hedersomnämnande i Handelns bästa arbetsplats 2022."

Stora Coop i Lund hedersomnämnt som handelns bästa arbetsplats

Motiveringen lyder: "God stämning, gott fackligt arbete med mycket engagemang och en bra samverkan med arbetsgivaren. På Stora Coop i Lund får anställda större deltidsanställningar och arbetsgivaren försöker ge fler timmar till de som vill. Arbetsplatsen får därför ett hedersomnämnande i Handelns bästa arbetsplats 2022."

Martin & Servera i Västberga är Handelns bästa arbetsplats 2022

Teamkänslan är på topp och alla hjälper till att förbättra arbetsmiljö och effektivitet på jobbet. Så ser det ut på Handelns bästa arbetsplats 2022, Martin & Servera AB i Västberga, Stockholm. - Det är roligt att komma till en arbetsplats som gör alla rätt, både när det gäller facklig samverkan och arbetsmiljö, säger Handels ordförande Linda Palmetzhofer, som delade ut priset på plats i Västberga i går. Martin & Servera i Västberga är ett lager som levererar varor till restauranger. Arbetsplatsen har cirka 30 anställda, både lagerarbetare och chaufförer. Klubben har skrivit nomineringen

< Föregående12345...
Uppdaterad: 24 april 2020

Handels pressrum

Sök eller prenumerera på våra pressmeddelanden i vårt nyhetsrum hos Cision.

Till vårt pressrum

Kontakter i landet

Försteombudsmännen på Handels avdelningar är förbundets talespersoner i lokala pressfrågor.

Våra avdelningar