Press

Är du journalist och har frågor om Handels eller vill komma i kontakt med våra företrädare? Ring vår pressjour på 010-450 89 80. Pressjouren är öppen måndag-fredag. Pressjouren är också bemannad under påsken. Får du inte svar? Mejla till press@handels.se.

Våra senaste pressmeddelanden:

• 2020-04-02Pressmeddelanden

Medlemsexplosion i Handels

Under mars månad har totalt 7 249 medlemmar gått med i Handels. 5 567 av dem sedan 16 mars då ökningarna kopplat till coronakrisen satte in. I Handels a-kassa har ytterligare fler gått med, totalt 15 810 under mars, 14 399 sedan 16 mars. 30 och 31 mars, dagarna efter regeringens förändringar i a-kassan gick cirka 8 000 personer med i Handels a-kassa och cirka 2 500 i Handels. Det har varit fem inträden i minuten när det varit som mest. Handels räknar med att fortsätta värva många medlemmar den kommande tiden. – Det märks att många är oroliga nu, och då söker man sig till trygga utposter.

• 2020-03-30Pressmeddelanden

Regeringens trygghetspaket välkomnas av Handels

Efter regeringens presskonferens om förändringar i a-kassan och övriga arbetsmarknadssatsningar kommenterar Handels. – Mycket bra att regeringen nu stärker upp och öppnar upp trygghetssystemen på arbetsmarknaden, säger Susanna Gideonsson, ordförande för Handelsanställdas förbund. Handels har tidigare lyft den osäkra situationen för hundratusentals arbetare i tjänstesektorn som förlorar sina jobb. Många har otrygga anställningar i branscher som nu drabbats hårt. Klädbutiker, frisörer och gränshandel är några av de värst drabbade sektorerna. Enligt Handels möter förändringarna i a-kassan

• 2020-03-25Pressmeddelanden