Kontakta oss

Här kan du se vanliga frågor & svar angående medlemskapet. Ring Handels Direkt om du har frågor kring ditt medlemskap, jobbet och arbetslivet. Du når oss på 0771-666 444.

Öppettider för Handels Direkt i september och oktober

Knappval 1: Medlemsservice kl. 9.00-15.30 (onsdagar stängt på telefon och chatt)
Knappval 2: A-kassan kl. 9.00-15.30
Knappval 3: Facklig rådgivning kl. 8.30-16.30
Knappval 4: Växel kl. 8.30-16.30

Chatta med Handels Direkt!

Du som är medlem i Handelsanställdas förbund kan även chatta med Handels Direkt när du har frågor om ditt medlemskap, försäkringar eller vad som gäller i lag och kollektivavtal. Du startar en chatt genom att logga in på Mina sidor. 

Öppettider för chatt: 

Medlemsservice för frågor om medlemskap och avgifter: måndag, tisdag, torsdag och fredag kl 9.00 - 15.00

Facklig rådgivning för frågor om lag och avtal samt försäkringar: kl. 9.00-15.00 måndag -  fredag. 

Läs mer om chattfunktionen här.

Kontakta a-kassan

Vill du komma i kontakt med din handläggare på A-kassan för frågor i ditt ärende kan du logga in på a-kassans e-tjänst Mina sidor och skriva din fråga där.

För att kontakta oss och ställa frågor via mejlformulär, se nedan under Privatperson och Arbetsgivare eller myndighet.

Viktigt med rätt mejladress!

På grund av nya lagen om personuppgifter (GDPR) är det viktigt att den mejladress du vill ha svar till är samma som den du tidigare registrerat hos Handels. Gå därför in och kolla att du har rätt mejladress på Mina sidor innan du börjar ställa dina frågor.

Behandling av personuppgifter

När du kommunicerar med oss behandlar vi dina personuppgifter, tänk därför på att inte lämna ut mer uppgifter än nödvändigt. Information om hur Handels behandlar dina personuppgifter hittar du här. 

Du vet väl att du också kan ringa eller chatta med Handels Direkt, tfn 0771 666 444, om du har frågor kring lag, avtal och försäkringar. Chattar gör du via Mina sidor.
Uppdaterad: 4 november 2019