Bli medlem

Kontakta oss på Handels Direkt!

Du når oss på 0771 666 444 eller via chatten på Mina sidor.

Just nu har vi långa väntetider på samtal till Knappval 1: Medlemsservice, samt till chatten. Här hanteras frågor om inträden, utträden och fakturor. Även handläggningstiderna för ärenden är längre än normalt. Vi hoppas du har överseende med detta.

Knappval 3: Facklig rådgivning (frågor om din anställning och avtal) fungerar som vanligt, men hanterar inte frågor om inträden, utträden och fakturor.

Sommartider:

Ändrade öppettider för a-kassan 2 juni – 31 augusti 

  • Under perioden är a-kassans telefon (knappval 2) öppen vardagar kl. 8.30-14.00.

Ändrade öppettider för medlemsservice och facklig rådgivning 4 juli – 26 augusti

  • Under perioden är telefonen öppen vardagar kl. 8.30-15.30 
  • Under perioden är chatten öppen måndag till torsdag kl. 9.30-16.30, fredagar 9.30-15.30.

Öppettider för telefon och chatt på vardagar:

  • Knappval 1: Medlemsservice. Telefontid 8.30-15.30. Chatten är öppen 9.30-16.30. OBS: Se ovan för våra sommartider.
  • Knappval 2: A-kassan. Telefontid 8.30-15.30. OBS: Se ovan för våra sommartider.
  • Knappval 3: Facklig rådgivning. Telefontid 8.30-16.30. Chatten är öppen 9.30-16.30. OBS: Se ovan för våra sommartider.

Chatta med oss gör du genom att logga in på Mina sidor.

Vanliga frågor & svar angående ditt medlemskap.

Frågor och svar om vad som gäller nu om Covid-19-pandemin.

Läs om hur vi behandlar dina personuppgifter.

Ditt samtal kan komma att spelas in i utbildningssyfte. Inspelningen lagras i max 30 dagar och raderas sedan.

Uppdaterad: 28 juni 2022