Kontakta oss

Här kan du se vanliga frågor & svar angående medlemskapet. Ring Handels Direkt om du har frågor kring ditt medlemskap, jobbet och arbetslivet. Du når oss på 0771-666 444.

Öppettider för Handels direkt

Knappval 1: Medlemsservice öppet vardagar kl. 9-15:30
Knappval 2: A-kassan öppet vardagar kl. 9-15:30
Knappval 3: Facklig rådgivning öppet vardagar kl. 8:30-16:30
Knappval 4: Växeln öppet vardagar kl. 8:30-16:30

Nyhet! Chatta med Handels fackliga rådgivare!

Nu kan du chatta med Handels fackliga rådgivare om du har frågor kring vad som gäller i lag och kollektivavtal! Öppettiderna för chatten är vardagar kl 9-15 och du startar en chatt genom att logga in på Mina sidor. 

Läs mer om den nya chattfunktionen här.

Kontakta a-kassan

Vill du komma i kontakt med din handläggare på A-kassan för frågor i ditt ärende loggar du in på a-kassans e-tjänst Mina sidor och skriver din fråga där.

För att kontakta oss och ställa frågor via mejlformulär (se nedan).

Viktigt med rätt mejladress!

På grund av nya lagen om personuppgifter (GDPR) är det viktigt att den mejladress du vill ha svar till är samma som den du tidigare registrerat hos Handels. Gå därför in och kolla att du har rätt mejladress på Mina sidor innan du börjar ställa dina frågor.

Behandling av personuppgifter

När du kommunicerar med oss behandlar vi dina personuppgifter, tänk därför på att inte lämna ut mer uppgifter än nödvändigt. Information om hur Handels behandlar dina personuppgifter hittar du här. 

Jag vill byta förbund eller avsluta mitt medlemskap

Innan du går ur Handelsanställdas förbund vill vi berätta vad det innebär att avsluta medlemskapet. Det handlar om dina försäkringar, ditt skydd vid arbetslöshet, dina övriga förmåner och möjligheten att få stöd och hjälp från oss. 

Ring oss på Handels Direkt så hjälper vi dig!

Ring 0771-666 444, välj tonval 1 och sedan åter tonval 1 för att få prata med vår medlemsservice. Medlemsservice har öppet måndag-fredag kl. 9-15:30.

Uppdaterad: 7 januari 2019