Premiär 24 januari för chatt med Handels

Den 24 januari öppnar Handels chatt, öppen för alla medlemmar. Där går det att ställa frågor om försäkringar och fackliga frågor som rör kollektivavtal och lagar.

Idag finns ju möjligheten att få råd och stöd kring fackliga frågor och sitt medlemskap genom att ringa till Handels Direkt på telefon 0771 666 444 alla vardagar. Men många kanske hellre skriver än ringer och för dem kan möjligheten att chatta passa bra. Funktionen är idag vanlig hos många banker, försäkringsbolag och andra företag som har kundservice.

Handels chatt nås via Mina sidor, där man loggar in med exempelvis bank-id. I starten är det Handels Direkts fackliga rådgivning som är ansluten till chatten. Du kan ställa frågor som rör villkoren på jobbet, sånt som har med din anställning att göra. Inom några månader kommer det även vara möjligt att chatta med medlemsservice, det vill säga om frågor som rör medlemskapet, till exempel avgifter.

Öppettiderna för chatten blir till en början vardagar kl 9-15.

Publicerad: 10 januari 2019