Kontakt

Adress

Handlingar för ansökan om ersättning skickas till:

Handels a-kassa
Box 49
631 02 Eskilstuna

Tidrapporter på papper skickas på den adress som finns angiven på baksidan av tidrapporten.

Handlingar för ansökan om medlemskap eller avslut av medlemskap ska skickas till:
Handels
Box 921
831 29 Östersund

Telefon - 0771-666 444

Fram till och med sista december 2017 har vi öppet telefon måndag - tisdag och torsdag - fredag kl. 09 - 14 samt onsdag kl. 09-11.

  • Har du frågor om inträde, utträde eller avgifter - knappval 1.
  • Har du frågor om regler eller ersättning - knappval 2.

Vill du komma i kontakt med din handläggare för frågor i ditt ärende kan du logga in på vår e-tjänst "Mina sidor" och skriva din fråga där.

För att du som ringer inte ska behöva sitta allt för länge i kö har vi en begränsning av max 25 samtal som kan stå i kö. Är det redan 25 samtal i kön hänvisas du att ringa in på nytt. 

För frågor om:
•    Återbetalning av ersättning från a-kassan
•    EU/EES
•    Yrkesfiskare
•    Företagare
•    Omprövning
finns handläggare som svarar på dessa frågor tillgänglig mellan kl. 09-11. 

Skicka mejl

Du kan skicka en allmän fråga med mejl till oss genom att fylla i ett formulär. Har du frågor i ditt ärende behöver du ringa till oss eller så kan du ställa frågan via vår e-tjänst Mina sidor.

  • Har du en allmän fråga om ansökan om medlemskap, avslut av medlemskap eller avgift - ställ din fråga här.
  • Har du en allmän fråga om reglerna i arbetslöshetsförsäkringen eller hur du gör för att ansöka om ersättning från a-kassan - ställ din fråga här.
Publicerad: 28 februari 2017