Kontakt

Just nu har vi längre telefonköer än normalt

Här hittar du vanliga frågor och svar med anledning av coronaviruset.

Adress

Handlingar för ansökan om ersättning skickas till:

Handels a-kassa
Box 49
631 02 Eskilstuna

Tidrapporter på papper skickas på den adress som finns angiven på baksidan av tidrapporten.

Handlingar för ansökan om medlemskap eller avslut av medlemskap ska skickas till:
Handels
Box 921
831 29 Östersund

Telefon - 0771-666 444

  • Har du frågor om inträde, utträde eller avgifter - knappval 1 - öppet måndag - fredag klockan 9-12 och 13-14.
  • Har du frågor om regler eller ersättning - knappval 2 - öppet måndag - fredag klockan 9-11 och 13-14.

För att du som ringer inte ska behöva sitta allt för länge i kö har vi en begränsning av max 60 samtal som kan stå i kö. Är det redan 60 samtal i kön hänvisas du att ringa in på nytt. 

För frågor om:
•    Återbetalning av ersättning från a-kassan
•    EU/EES
•    Yrkesfiskare
•    Företagare
•    Omprövning
finns handläggare som svarar på dessa frågor tillgänglig mellan kl. 09-10. 

 

Publicerad: 23 maj 2020